Noc Krótkich Filmów w kinie „Światowid”

Piątkowy wieczór. Dobre, nie za długie filmy młodych, zdolnych twórców. Coś na ząb i do picia. Tak będzie podczas Nocy Krótkich Filmów w kinie „Światowid”. Czego chcieć więcej w piątkowy wieczór? 

Noc Krótkich Filmów to pierwsza tego typu artystyczna inicjatywa. W kinach studyjnych w całej Polsce jednego wieczoru, o godzinie 20.00, będzie można zobaczyć produkcje Studia Munka - 11 krótkometrażowych fabuł debiutujących twórców.

W trzech blokach filmowych zaprezentowane zostaną obrazy premierowe oraz kilka wybranych znakomitości z lat poprzednich.

Noc Krótkich Filmów będzie wyjątkową okazją do zapoznania się z twórczością tak licznego grona debiutantów podczas jednego spotkania. Swoje filmy zaprezentują między innymi: Bartosz Konopka, nominowany do Oscara za dokument "Królik po berlińsku", Maria Sadowska, która na tegorocznym Festiwalu w Gdyni pokazała swój pierwszy film długometrażowy "Dzień kobiet", oraz wielokrotny zdobywca nagród festiwalowych na całym świecie Kuba Czekaj  ze swoim filmem "Ciemnego pokoju nie trzeba się bać".

Jedną z atrakcji Nocy Krótkich Filmów, będzie "Portret z pamięci"  Marcina Bortkiewicza, prezentowany podczas tegorocznego festiwalu w Cannes, w sekcji Directors' Fortnight (Quinzaine des Réalisateurs).

Termin: 1.06 (piątek), godz. 20.00Miejsce: kino „Światowid”, Duża SalaCena: 20 złotychW przerwie między blokami do dyspozycji maratonowiczów będzie kawa, herbata i przekąski.

Program Nocy Krótkich Filmów:

BLOK I 1. Basia z Podlasia, 2011, reż. Aleksander Dembski, 27'

Holender Ebert zafascynowany wizerunkiem Polek, wykreowanym za sprawą Internetu, szuka w Polsce żony. Wszystkie napotkane po drodze kobiety chcą się wydać za Holendra. Jedynym ze sposobów na znalezienie właściwej kandydatki na żonę jest organizacja castingu.  

2. Portret z pamięci, 2011, reż. Marcin Bortkiewicz, 25'

Marek mieszka razem z Matką i Babcią w domku z małym ogrodem. Po zdanej maturze otrzymuje kamerę video i zaczyna filmować otaczającą go rzeczywistość. Postanawia zrobić dokument o swojej Babci. Z biegiem czasu zauważa jednak, że Babcia zaczyna mylić daty i fakty, o których opowiada. Powoli traci pamięć. Marek orientuje się, że zaczyna robić film o czymś zupełnie innym, niż to wcześniej zaplanował.  

3. Jezioro, reż. 2011, Jacek Piotr Bławut, 28'

„Jezioro” opowiada historię Tadeusza, który po śmierci żony próbuje odkryć pozostawioną przez nią w głębinach jeziora tajemnicę. To opowieść o zawikłanych relacjach międzyludzkich oraz o próbie odzyskania czasu straconego, próbie poznania osoby, której już nie ma. Jednak tytułowe jezioro będące dla Uli „kochankiem”, dla Tadeusza staje się śmiertelnym wrogiem. Tajemnica ukryta w jego głębinach staje się obsesją głównego bohatera. Wyrzuty sumienia , pragnienie zbliżenia się do żony, a może nieopanowana ciekawość prowadzą go coraz głębiej w jego otchłań.

4. Glasgow, 2010, reż. Piotr Subbotko, 30'

Wychowywany przez samotną matkę 12-letni Damian opowiada kolegom, że jego ojcem jest znany piłkarz Celticu Glasgow. W czasie wakacji chłopak pracuje przy remontach mieszkań razem z emerytowanym budowlańcem Mieciem, a pieniądze odkłada na podróż do Szkocji. Między chłopcem a starszym mężczyzną rodzi się przyjaźń. Kiedy Mieciu ulega wypadkowi, Damian staje przed dramatycznym wyborem...

BLOK II 1. Koleżanki, 2011, reż. Sylwester Jakimow, 33'

W piątkowy wieczór dwie nastolatki wyruszają w podróż po mieście. Wystrzałowo ubrane, po sporej dawce alkoholu zwracają na siebie uwagę przechodniów. Zachowują się wyzywająco i wulgarnie – zaczepiają nieznajomych pasażerów autobusu. Podczas podróży w dyskusji obu dziewczyn powraca intymny problem typowej nastolatki i jej "chłopaka".  

2. Ciemnego pokoju nie trzeba się bać, 2009, reż. Kuba Czekaj, 36'

Łata przygotowuje piosenkę na szkolną akademię, zorganizowaną z okazji zbliżającego się dnia taty. To sprawia, że dziewczynka przygląda się mu baczniej niż zwykle. Chcąc jak najlepiej opisać swoje uczucia, powoli zaczyna odkrywać skrywane przez ojca tajemnice...  

3. Serce do walki, 2011, reż. Tomek Matuszczak, 24'

Film rozgrywa się w abstrakcyjnej przestrzeni miejskiej, nigdy nie nazwanej. Może być nią każde mniejsze miasto w Polsce. Julka kocha fotografię i dzięki swojej pasji poznaje Maćka. Oboje mieszkają na zwykłym, dość niebezpiecznym osiedlu. Od lat terenem rządzą kibice z dwóch klubów piłkarskich: Czarnych i Pogoni. Maciek i Julka, współcześni Romeo i Julia, równie niewinni i młodzi jak bohaterowie klasycznego dramatu, stoją po przeciwnych stronach futbolowej barykady, a ich miłość rozpoczyna serię tragicznych zdarzeń. Film ukazywać będzie ich przemianę i dojrzewanie na skutek doświadczeń, które staną się ich udziałem.

4. Trójka do wzięcia, 2006, reż. Bartosz Konopka, 39'

Śmiertelnie chora kobieta samotnie wychowująca trójkę dzieci pragnie znaleźć dla nich nowy dom. 16-letnia Inga nie chce dopuścić, aby opieka społeczna rozdzieliła ją z młodszym rodzeństwem, dla którego sama musi stać się matką. 

BLOK III 1. Non stop kolor /Demakijaż/ 2008, reż. Maria Sadowska, 35'

Główna bohaterka, 30-letnia dziewczyna o przezwisku Muza, budzi się rano pod pomnikiem Chopina w Łazienkach. Nie pamięta skąd się tam wzięła, nie może znaleźć także swojego samochodu, więc jedzie porannym tramwajem do domu na Ursynowie. Pod drzwiami okazuje się, że zgubiła również klucze od mieszkania. Muza rozpoczyna więc długą wędrówkę po Warszawie w ich poszukiwaniu. Film opisuje muzyczne środowisko warszawskiego clubbingu - pokolenie bez rewolucji i kultury kochające muzykę i nieustającą zabawę

2. Droga wewnętrzna /Demakijaż/, 2009, reż. Dorota Lamparska, 37'

Trzydziestolatek, odnoszący sukcesy w wyścigu szczurów, budzi się, jak co dzień, w swoim mieszkaniu w wielkim mieście. Ubiera się, pije kawę, szykuje się do pracy. W drzwiach klatki schodowej zatrzymuje się za przyczyną niewidzialnej granicy. Tego dnia wyjście z domu jest trudne jak wyjście z labiryntu.  

3. Pokój szybkich randek /Demakijaż/ 2007, reż. Anna Maliszewska, 42'

Artur trafia na wiele lat do więzienia. Jego żona, Natalia poza murami odbywa razem z nim wyrok, na który skazuje ją otoczenie i odebrane nadzieje. Chcąc ratować gasnącą miłość, młoda kobieta podejmuje próbę zachowania więzi z mężem. Jej życie to jednak nieustanna walka z samotnością i desperacka próba odnalezienia normalności w okrutnych realiach więziennych przestrzeni.  

 

Zobacz również

Zapisz się do newslettera