
Kino „Światowid" zamontowało nową reklamę świetlną - na budynku pojawił się neon.
Nowe jest także logo elbląskiego kina i kolorystyka - tyle na zewnątrz, a wewnątrz zamontowano nowy ekran i procesor dźwiękowy, dzięki którym zwiększyła się jakość dźwięku i obrazu. Odmalowany został również dolny hol i wyremontowane toalety.
- Wszystko to ma sprawić, żeby nasi widzowie byli zadowoleni i chętnie korzystali z naszej oferty - mówi Natalia Klonowska z kina „Światowid".
Przyjazne wnętrze i odświeżony wizerunek to jednak nie wszystko - ważna jest przecież owa oferta. Jak zauważa Natalia Klonowska, dystrybutorzy coraz chętniej wypożyczają dla kina kopie filmów premierowych lub „świeżo" po premierze.
- Nie znaczy to jednak, że będziemy prezentować tylko komercyjne produkcje, ponieważ nastawiamy się na promowanie polskiego kina, czego przykładem może być realizowany właśnie projekt „Filmowa Polska" - dodaje Natalia Klonowska. - Na stałe współpracujemy z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej oraz składamy projekty do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Kino „Światowid" jest w Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych i w Europa Cinemas, a działający tu Dyskusyjny Klub Filmowy współfinansuje PISF. Również „od kuchni" kino „Światowid" ulec ma modernizacji - unowocześniona ma zostałać kabina projekcyjna dużego kina, w której planowane jest przeprowadzanie szkoleń dla operatorów.
Autor: J.Kozłowska-Dyrla